Boekenbeurs op Zaterdag 6 April

Op zaterdag 6 April is er op de “oude” Laethof Putstraat in Eygelshoven weer een prachtige boekenbeurs. U zult beslist uw keuze kunnen maken uit de vele nieuwe boeken o.a. romans- oorlogs- thrillers- reis- hobby- koken- tuinieren- limburgensia enz. De platen en cd-voorraad is aangevuld.Ook is de alom geprezen kalender te koop. Neem ook eens een kijkje bij het mijnproject. Onze scharenslijper is aanwezig waar u weer terecht kunt voor het slijpen van messen, scharen, tuingereedschap enz. De koffie staat klaar in onze gezellige koffiehoek. De boekenbeurs is geopend van 11.00-15.00 uur, op de eerste zaterdag van iedere maand

boekenbeurs december

Op zaterdag 1 december is er op de “oude” Laethof Putstraat in Eygelshoven weer een prachtige boekenbeurs. U zult beslist uw keuze kunnen maken uit de vele nieuwe boeken o.a. romans-oorlogs-thrillers-reis-hobby-kokentuinieren-limburgensia enz. De platen en cd-voorraad is aangevuld.Ook is de nieuwe en alom geprezen kalender te koop. Neem ook eens een kijkje bij het mijnproject. Onze scharenslijper is aanwezig waar u weer terecht kunt voor het slijpen van messen, scharen, tuingereedschap enz. De koffie staat klaar in onze gezellige koffiehoek. De boekenbeurs is geopend van 11.00-15.00 uur, op de eerste zaterdag van iedere maand

Grote Foto tentoonstelling van de mijnen Julia en Laura

Voor alle koempels en inwoners van Eygelshoven en omstreken is er bij de heemkunde van eygelshoven, “Eygelshoven door de eeuwen heen”, op de oude leathof op 6 en 7 oktober een foto tentoonstelling van de opbouw, het werken op en bij, en de afbraak van de mijnen Julia en Laura. Oude herinneringen kunnen worden opgehaald bij oude foto’s en is er op de eerste verdieping doorlopend een tentoonstelling van de gebruiksvoorwerpen in de mijn en is er bij regelmaat een informatieve film te zien. Deze is geopend van 11.00 uur tot 16.00 uur en is er geen entree. De boekenbeurs vindt ook plaats in de oude raadszaal en bijbehorende ruimten van de Laethof. Gezellig, warm en sfeervol. Het traditionele kopje koffie met koekje (vrijwillige gave) zal niet ontbreken. Er heeft een totale selectie van boeken en platen plaatsgevonden zodat er nu een “up- to- date “verzameling aanwezig is. Tegen zeer aantrekkelijke prijzen is iedere keer een groot aantal boeken te koop; o.a. romans, oorlogs, thrillers, reis, hobby, koken, tuinieren, bloemen, limburgensia enz. Tevens zijn ook de uitgaven van de stichting zelf en de nieuwe kalender 2019 die wordt uitgegeven verkrijgbaar.  Heeft u nog scharen, messen en tuingereedschap te slijpen? Ook

Boeken- en Platenbeurs

Op zaterdag 7 juli is er op de “oude” Laethof Putstraat in Eygelshoven weer een prachtige boekenbeurs. U zult beslist uw keuze kunnen maken uit de vele nieuwe boeken o.a. romans-oorlogs-thrillers-reis-hobby-kokentuinieren-limburgensia enz. De platen en cd-voorraad is aangevuld. Neem ook eens een kijkje bij het mijnproject. Onze scharenslijper zal deze keer niet aanwezig zijn. De volgende beurs kunt u weer terecht voor het slijpen van messen, scharen, tuingereedschap enz. De koffie staat klaar in onze gezellige koffiehoek. De boekenbeurs is geopend van 11.00-15.00 uur, op de eerste zaterdag van iedere maand

In memoriam, Hans Fiala.

Hans Fiala was sinds 2011 lid van onze stichting. Hij is op 8 juni overleden en op donderdag 14 juni hebben wij afscheid van hem genomen. Hans heeft meer dan 21 jaar op de mijn Julia gewerkt. Tijdens de mijnsluiting heeft Hans een vervelende tijd gehad. Hij bleef niet bij de pakken neerzitten en ging werken bij het C.B.S. Een hele verandering in vergelijking met zijn voorafgaande werk. Van iedere dag onder het zwarte kolengruis van de mijn naar een kantoor met wit hemd en stropdas. Hij verlangde vaker terug naar de tijd van vroeger in de mijn. We hebben van hem dan ook heel wat verhalen over die tijd gehoord. Hans maakte deel uit van het mijnproject in de Heemkunde vereniging. Als oud mijnwerker wist hij veel over de mijnen te vertellen aan de groepen en de vele scholieren die het mijnproject bezochten. Hij deed zijn mijnwerkers-pak aan en vertelde op boeiende wijze met de nodige humor. En daarna, even een sigaretje roken op de binnenplaats. Ja humor dat had Hans wel. Hij kon de medewerkers van de stichting goed in de maling nemen op zijn manier met een uitgestreken gezicht. Je wist niet altijd of hij de waarheid sprak

De eerste boeken en platen beurs van 2018

Boeken – en platenbeurs. De opening van de boeken-en platenbeurs van de Stichting “Eygelshoven door de eeuwen heen.” was zeer succesvol en mocht zich verheugen op een groot aantal bezoekers. Dit alles bij een stralende en zonnige lentedag. Ook de “koffietafel“ werd druk bezocht door klanten en mensen die graag een “babbeltje“ wilden maken. Hierdoor blijkt ook weer de sociale functie van dit gebeuren. De boeken-en platenbeurs is na de afgelopen verhuizing uitgebreid met een groot aantal boeken en platen van goede kwaliteit. Iedere maand vindt er een nieuwe kritisch geselecteerde aanvoer plaats. Zowel nieuwe als oude klanten zijn bijzonder te spreken over de mooie en overzichtelijk ingerichte beurs. Indien U onze vernieuwde beurs nog niet bezocht heeft, loont het echt de moeite een kijkje te komen nemen. Deze keer staat er weer een heerlijk kopje koffie voor u klaar. Messen scharen en tuingereedschap worden wederom vakkundig en vlijmscherp geslepen door onze scharenslijper. De eerstkomende boeken-en platenbeurs wordt gehouden op zaterdag 5 mei van 11.00 u. tot 15.00 u. Oude Laethof Putstraat 19 in Eygelshoven.

Scroll naar boven