In Memoriam Giel Merx

Beste Giel,

De stichting “Eygelshoven door de eeuwen Heen“ zal je gaan missen. Je was meer dan tien jaar onze voorzitter in een tijd dat er nogal wat veranderingen in onze stichting waren. Als voorzitter wist je hier goed mee om te gaan. Je was bedachtzaam, weloverwogen en soms ook wel fel. De ervaringen die je bij de overheid en in je mijnverleden had opgedaan hebben ons vaak goed geholpen.

Een jaar of twee geleden heb je je voorzitterschap neergelegd. Je probeerde het op een maandagmorgen tijdens een bijeenkomst op een onverschillige manier te vertellen. Maar we konden aan je ogen zien en aan je stem horen dat je veel moeite ermee had.

Je ging de laatste twee jaar lichamelijk erg achteruit. Toch probeerde je ondanks de pijn aan je rug en ledematen iedere keer weer op de vereniging aanwezig te zijn. Het kostte je steeds meer moeite. De laatste maanden ging het echt niet meer.

Giel je stond ons altijd met raad en daad bij.

Vaarwel Giel, we zullen je missen en verliezen een goede vriend in jou.

De medewerkers van de stichting “Eygelshoven door de eeuwen heen”

Delen: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn