Overlijden Martin Rheinfeld

Met grote verslagenheid en verbijstering ontvingen wij het bericht dat ons zeer gewaardeerd lid Martin Rheinfeld op 15 juni 2024 overleden is.

Na zijn werkzaam leven zocht Martin binnen Eygelshoven naar activiteiten om zijn leven een nieuwe invulling te geven. Martin was sinds 2011 lid ven de Heemkundevereniging, stichting Eygelshoven door de eeuwen heen. Daar werd hij lid van het bestuur en fungeerde enige tijd als secretaris van de stichting. Het archief van de stichting was de plaats waar hij zich thuis voelde. Daar vond je hem op werkdagen zittend aan zijn bureau omringd door stapels boeken en tijdschriften, speurend naar de naam “Eygelshoven”.

Als hij de naam Eygelshoven tegenkwam moest het document bewaard worden, maar dat stuitte wel eens op verzet, immers alles kon niet bewaard worden. Vaak trof men Martin aan, wandelend door Eygelshoven, met de sigaar in z’n mond. Helaas hebben wij te vroeg afscheid van Martin moeten nemen, wij zullen hem missen.

Laat alle herinneringen aan Martin voor ons een steun en troost zijn.

Martin adiëe.

Stichting Eygelshoven door de eeuwen heen.

Delen via: